Translate

fredag 26 december 2008

Förvisad till sovrummet.

Mellandagsrean startar idag, wow!!! -säger säkert många.
Men själv så är jag inte den som är mest på när det gäller att fara iväg på denna tillställning!
Min minsta kille dock, var tidigt igång idag för att förmå sin far att ge sig ut i sluggerfesten.
Sagt och gjort. Frukost och sen iväg.
Och nu sitter jag här, förvisad in i mitt sovrum vid datorn, ute i vardagsrummet så håller ett nytt Rockband på att bildas, för där är just nu mina två söner med både Gitarr och Trummor till XBox360, i full färd med att skapa rockhistoria.
Jag måste väl erkänna att som gammal trummis så har även jag suttit ner och lirat loss till
"eye of the tiger" och "spirit in the sky"
Det vart resultatet av dagens Annandagsrea, en affär och med oss fick vi RockBand2 med gura och batteri.



Julen har varit precis så som man vill ha den, lugn och god och fylld med en väldig massa god mat.
Den gravade Julöringen är ett minne blott och gjorde succe.
Vilket gjorde mig väldigt glad. Kul att bjuda på något som uppskattas.
Från Nånö kom order. -ut å fiska igen!
Blir nog ingen ordervägran på den ordern.

Från Järpen kom ett kuvert med texten "do not open until christmas"
Sagt och gjort, och på våran julafton, som i år firades på juldagen då barnen kom hem, öppnades Stigs julklapp, och två jäkligt snyggt bundna flugor hamnar i min hand.
Överraskande och väldigt kul.

Annars var nog uppläggningsfat och köksgeråd genomgående årets julklapp till Herrn i Huset.
Barnen gillar ju kolsyrad dricka, så av dom fick jag en Sodastreamer.

-=En god fortsättning önskar jag till er alla=-


En dag som denna skickar vi våra tankar till Tsunamins offer och deras familjer.
I år är det fyra år sen katastrofen, och vi har tänt ett litet ljus här hemma och genom det skickar vi våra tankar.



3 kommentarer:

Lunkan sa...

Jag fik ett likadant paket. Innehållande min favoritfluga.
Klinkhaer Olive men bunden på massiv gäddkrok.

Han kan vår "Flugtomte"

Stig Torniainen sa...

Ha ha hoppas inte att Jämtlandsabstinensen blir för stor..
God fortsättning

Patrik sa...

Precis vad jag skulle säga i nästa andetag, att nu väckte du upp flugarmen på mig.
Den kommer väl att gå av sig själv inatt!!