Translate

söndag 16 december 2012

Tre män i lustiga hattar

En dag kom tre män i lustiga hattar till den lilla havsöringsviken för att välja ut den största och starkaste som skulle få följa med hem till julbordet på festligheter.
Alla dom mindre öringarna hoppade och snurrade men inte Herr Silver, han simmade ut bland tångruskorna och ställde sig för att tugga i sig en liten spigg på sitt favoritställe.
 
De tre männen dukade bordet fullt med läckerheter för att liksom locka den stora att vilja vara med och dela. Men inte........
 
Strandglögg och invigning av vinstkåsan från Fiskemagasinet

....han simmade ut till sitt favoritställe för att tugga spigg igen och han högg utan att se efter på vad och han högg rakt över ett svart/rött Ismo Zalsa.
Herr Silver började hoppa omkring, plaskande som om han blivit tokig.
Den ena herren i lustig hatt såg honom och skrek,
-Honom skall jag ha, bravo! Excelente! Magnifico! Esplenedido! Honom skall jag ha!

Tur att flugspöt fick vila idag 

Men ni vet ju hur det går i sagan, och så vitt jag vet så tuggar han spigg där i viken redan ikväll och han är såååååå lycklig.

Kvällsmys vid elden funkar riktigt bra en tredje advent

Snögubben tulla glögg medans vi var på fiske
 
 
En trevlig tur till havet så här i adventstider med Fluganberg och Granaten.
Vinden och vågorna gjorde det svårt med fisket, men som sagan säger lyckades jag lura en ganska fin fisk att hugga över mitt Ismo och hade faktiskt två följare också, men som kunde ha varit samma fisk.
Nu ställer jag hoppet till nästa lördag som sista chans innan julhelgen.
 
 
Som sista sak måste jag nämna att jag går i väntans tider.
Via Facebook så deltog jag i en tävling som Flugfiske i Norden hade tillsammans med Fishline och där jag hade den stora turen att bli den lycklige vinnaren till ett Vision Big Daddy.
En tidig julklapp till Daddy i huset, stort tack till Flugfiske i Norden och Fishline
 
 
 
¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>
 
 

Inga kommentarer: