Translate

fredag 12 mars 2010

Ten Thousand

När jag började blogga. så var det för att göra mina egna anteckningar och tankar kring detta med fiske och fiskar. Inte trodde jag då att det skulle växa till vad det är idag.
Mängder av mail har kommit under den här tiden och jag är väldigt tacksam för alla synpunkter, tankar och idéer som jag fått tagit del av.
Det som också gjort den här resan ännu mera värd är alla möten ute vid något fiskevatten, IRL som ungarna hade sagt. Många idag goda vänner och som jag ser fram emot att träffa igen.
Människor med samma intresse, samma inställning till detta med fiske och vården av en resurs som inte är för evigt om vi fortsätter att misshandla den som vi gör idag.
Och till alla er som inte fiskar eller beger er ut till något av alla våra vatten, till er kan jag säga att vi är inte nördar som endast plöjer dragboxar, flugval och gamla fiskehistorier.
Nej, över en kopp kaffe eller runt en eld avhandlas alla möjliga samtalsämnen som endast tjänar ett syfte, att berika oss som människor i vår vardag.
Med vitt skilda bakgrunder blir vi alla lika, våra olikheter blir till likheter, allt mot ett gemensamt intresse, nämnligen naturen, fisket och upplevelsen.
Så tack alla ni som läst min blogg och som gjort att antalet besökare idag gick över 10000-strecket!
Och tack till alla er som jag fått äran att möta ute vid något av alla dom fina vatten vi har runt omkring oss.
Jag hoppas verkligen att det blir fler möten, fler stunder runt en eld med en kopp kaffe i handen, det är stunder som man längtar efter.


Nu har även våren börjat ta ett grepp om Roslagen. Dom senaste dagarna har snötäcket sjunkit ihop ordentligt och det underbara ljudet av takdropp tillsammans med solen har börjat tina upp en frusen fiskarsjäl. Till helgen vankas det Vildmarks-/Flugfiskemässa i Stockholm och en titt på lite nyheter, dags alltså att skaka av sig vinterpälsen.
Vadare står högt på önskelistan, då dom gamla mer kan användas som durkslag!

Ytterligare saker är på gång, och information om detta kommer senare under våren.

//Patrik


Inga kommentarer: