Translate

tisdag 13 april 2010

TACK, alla för era kommentare och mail

Mitt föregående inlägg om "Mannen i de gula regnkläderna" fick precis den effekt jag hade hoppats på,
många kommentarer och ännu mera mail har jag fått angående detta problem.

Och precis som Peter G skriver i sin kommentar så måste vi som är ute på plats kanske vara de som först informerar om regler och föreskrifter när vi tycker att någon inte sköter sig ute vid våra vatten.
Han har också rätt i att vi inte kan lägga över allt detta på fisketillsyningsmännen.
Ett problem dock med detta, vilket jag själv råkat ut för vid några tillfällen, är det bemötande man får.
(Vid något enstaka tillfälle har det till och med blivit hotfullt)

Och ett litet tillägg också, som är på sin plats, är att under mina nära 35 år med spö i handen i Jämtlands strömmar så har jag endast mött och blivit kontollerad av fisketillsyningsman vid ett enda tillfälle.
Och det är på tok för dåligt anser jag.
Det skall dock sägas, precis som några kommentare gör, att dessa "fiskare" blir allt mer sällsynta, vilket är väldigt bra.

Min fiskevän, Lunkan har också skrivit om nedskräpningen vid våra vatten, och tyvärr så känns det som att dessa två problem går hand i hand.

TACK!!! alla för era kommentare och mail.
Vi fortsätter tillsammans att jobba för att våra vatten skall behandlas med den respekt och ödmjukhet som de förtjänar.

-=Skitfiske=- 

Inga kommentarer: