Translate

lördag 28 april 2012

Opas och julpynt

Ni som följer bloggen kunde i höstas läsa om mina vadare Vision Gillie som bara efter några fiskeresor gav upp och började läcka. Det blev sedan en historia av det där det ett tag såg ut som att jag inte skulle få någon ersättning för dessa. Nu blev det som tur var inte så, utan Vision gav till slut med sig och kom med förslaget att byta dom trasiga mot andra vadare.
Så i torsdags var jag in till Sundbybergs Sportfiske och hämtade mina nya vadare, Vision Opas denna gång. Precis som Gillie så satt dessa vadare skönt och det skall bli spännande att krypa ner i dom och få testa ordentligt på vår resa runt i Jämtland nu efter midsommar.


Besöket hos killarna i Sundbyberg var som vanligt trevligt. Christian hade stuckit till Bornholm på trolling men kvar i butiken var Patrik, och det i nya lokaler.
-Fortfarande finns en del att göra, säger Patrik.
Men oj vilken skillnad, luftigt, överskådligt och som vanligt välsorterat tycker jag.
Mitt tips, är ni i trakterna och vill besök killarna i butiken, ni kommer inte att bli besvikna.
När jag ändå var där, så fick det bli lite silverringar för flugtafsarna, vilket skall bli första gången jag testar. Hittade också några Bomberwobbler i vad jag tror kan vara gångbara färger plus en liten Swimwizz i en något udda färg, men varje år så försöker jag hitta något kul som kanske kommer att överraska, så vi får väl se.
Det blev också lite tidig start på julfirandet i form av lite gäddglitter.
Det skall blir absolut första gången som jag på riktigt testar detta med gäddflugfiske.
Spöt står klart hemma, ett 10 fots Vision 3ZONE klass 8 och med glittret så är det bara att tillsätta vatten. Om sedan gäddorna hugger får vi se.
Idag är det sjösättning av båten och sedan är säsongen 2012 i skärgården igång på riktigt.
Just ja, vill ni läsa om Christians tur till Bornholm så kan ni följa honom på deras blogg, tydligen så har det landats lite silver vid trollingturerna.
(Länk Här)
¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º> 

2 kommentarer:

Stig Torniainen sa...

Har kört med silverringar i flera år. De är kanon och så förlänger de livet på tafsen.

Patrik sa...

Tänkte att jag skulle pröva detta i år. Just av den anledningen, att förlänga livet på tafsarna.