Translate

måndag 4 mars 2013

Angelfiske för Takläggar´n

Fick ett ur fiskesynpunkt väldigt trevligt mail idag.
En mycket god vän, känd här på bloggen tidigare som Takläggar´n var i helgen äntligen ute på isen med sina angeldon.
Hans korta men mycket trevliga rapport löd:

Tänkte berätta om en rätt rolig dag!

Jag tog min fiskevän med mig till ett barndomsvatten, där även du varit med på angelfiske.
Vi va som vanligt ute tidigt och donen va klart ut satta runt kl. 06,30
Det började lugnt så vi fick i oss kaffe och lite prat sen så viftade ett don på uppmärksamhet jag fick springa och upp kom en madam på 4,5kg.
Sen fick min fiskevän ett hugg och en på 1,5kg kom upp.
Efter detta så fick vi på tio hugg, innan kl.8, upp 9 gäddor varav 5 över 4kg.
Kl 08,25 sprang jag på, som vanligt donet längst bort, väntade och förstod när den simmade sakta mot hålet att det kunde va något och upp kom en madame på 8,2Kg.
Sen fick jag upp en på 5,7 kg och min fiskevän två på 7,1 och 7,3 kg.
Summa 21 gäddor på isen.
Kl11,30 plockade vi ihop då vädret blev dåligt!
Så tända av detta så va tanken att vi skulle ut även söndag men vi fick ge oss för blåsten.
Så en skid söndag fick det bli men framför Tv:n.

Ja, vad säger man om en sådan rapport?!
Kanonfiske helt klart och det är båda grabbarna väl unt.
Nu har jag lagt in en önskan om ett pass med flugspöt där i vårkalla vatten.



¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>




Inga kommentarer: