Translate

onsdag 6 mars 2013

Det var flugor i brevlådan

Allt går i ett just nu, i en fart så hög att man får tårar i ögonen och nästan sitter och hoppas att livspolisen dyker upp och, om inte rycker lappen av mig, så i alla fall belägger mig med höghastighetsförbud. Halvfart skulle räcka gott.
Vilken dag som helst så möter jag väl mig själv någonstans.
 
Då är det väldigt trevligt att komma hem från en dag på jobbet, länsa brevlådan och hitta ett kuvert som för en gångs skull inte innehöll en räkning, utan en påminnelse om kommande tider.
Avsändare, Flugbindar´n i Järpen som för någon vecka sedan lade upp bilder på sin blogg med en mycket intressant variant av en olivgrön superpuppa.
Och av bara farten, när jag lade en beställning, så var han snäll nog att binda upp en variant på min beskrivning som jag tycker varje harr- och öringfiskare borde ha plats för i asken, en svart puppa med röd huggpunkt i aktern. Jag gjorde några själv av den sorten för några år sedan, och dom har fiskat otroligt bra på både harr och öring.
Sedan tidigare så har även två ST Epoxy för kusten och några mycket snygga bäcksländor landat i samma brevlåda.
 

Vad kan man säga, mer än stort tack Stig, för flugorna, för påminnelsen om stundande tider och jag tror minsann att farten gick ner lite ikväll.
Nu väntar ett litet tecken på min uppskattning att gå iväg med avsändningsadress Järpen.

¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>

Inga kommentarer: