Translate

tisdag 9 juli 2013

Per Langers beskriver vad som är vackert

Några ord från Fortum Sveriges VD Per Langers inledning under Fortums andra seminarium i Almedalen:
”Jag tror på vattenkraften, när jag besöker ett vattenkraftverk tycker jag att det är vackert,
och jag är stolt över vattenkraften.”
 
Jag tänkte att jag på detta sätt skulle visa er vad det är som Per Langers tycker är så vackert.
För det kan det vara svårt att visualisera det i bilder när man sitter i ett partytält en varm sommardag med finskjortan på och en gratisdrink i handen på en ö i östersjön.
Jag skall också passa på att säga det, att jag tog inte dessa bilder för att det är, citat "vackert" utan för att visa på att det faktiskt är så här det ser ut runt om i vårt land, visserligen ganska långt ifrån det där partytältet i Almedalen, men ändå, så här ser det vackra ut.
 
Och ärligt talat, är inte det lite som att H&M´s ledning skulle tala om hur vackert det är med arbetande barn?
Eller som att Bofors beskriver innerligt hur vackert det är när en granat briserar i mörkret?
Starka ord, javisst, och jag står för dom, men betänk då, varför upplever man dessa sista rader som stötande, är det möjligen för att vi då tar in barnen i sammanhanget, den mänskliga faktorn?
Men så länge vi misshandlar, våldtar, spränger, dämmer och förstör i vår natur, ja då kan man tala om vackert i samma mening.
 
Men men, nu tar vi oss en titt, i vad som alltså skulle kunna vara bilder ur Per Langers privata fotoalbum under kategorin - "vackert"
 













 
-=No Happy Fish For That=-
 

Inga kommentarer: