Translate

söndag 2 mars 2014

Fi(s)ka

Var med vi starten av vasaloppet, men sen packade jag grejerna och åkte ut till kusten, där Fluganberg och Granaten mötte upp.
Flugspö och test av den nya linkrogen och lite nya flugor och en förhoppning om att kanske skulle en silvrig vara på hugget.
Nu hade dom tydligen mat och sov klockan inställd på sova, för den minsta kontakt i de grådisiga vädret. Linkrogen blev dock väl testad, eller jag och linkrogen fick testa oss tillsammans.
Lite ny teknik och lite mer att tänka på, men vi enades om att vi nog bör bli ett par, värre dock var att min Vision Wibelina som jag upplevt som stel och knölig vid kusten fick idag ytterligare en chans.
Jag hade en idé om att det kanske var för att den blev liggande nästan hela tiden i vattnet tidigare då jag inte hade någon linkrog, som gjorde den stel och svår att kasta, och att linkrogen skulle på något sätt rädda den lite. Tyvärr blev det inte så.
Igår kväll tog jag fram den och spolade på den på rullen, gjorde rent den och väl ute vid vattnet så fick den ett extremt rullminne, så illa att det gjorde det svårt att kasta periodvis.
Skall sägas att jag kastat med den under sommarhalvåret och inte alls upplevt den på detta viset.
Så helt klart är, Linkorgen/Patrik vs. Vision Wibe 1-0. Nu blir det att jaga en ny kustlina till nästa säsong.
 
Badstrand, men inga badbyxor.
Till saken hör att till vänster i bilden så går det normalt att kroka öring på grunt vatten, men idag var det inte bara grunt, utan torrt.
 
Bort med ett S och det blir Fika istället, en mycket viktiga detalj vid våra turer.

Fluganberg in action
 
¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>
 



1 kommentar:

Bosse sa...

Var själv ute i samma område för en vecka sedan med samma klena resultat. Förhållandena kunde inte ha varit bättre, lite dyning, lite vind och plus tio men de silvriga lyste med sin frånvaro.
Bosse