Translate

lördag 12 april 2014

Sista landstryket

Dagen började tidigt, strax innan fåglarna vaknade till och med. Lite morgonkaffe och sen påbörja dagens arbetsschema där punkten högst upp var att göra båten färdig inför sjösättning nu till veckan.
Trodde först att det kanske kunde ha blivit av nu i helgen, men vi sköt på det några dagar.
När jag nått sista punkten på listan blev jag glad, för där stod, - om tid finnes fatta flugspö! Sagt och gjort. Fluganberg, Granaten och Niclas hade nog också dom nått den punkten, för hela vi blev hela ligan som åkte.
  
Testar lite nya platser 

Såg bra ut, men inga gäddor hemma

Granaten och jag gick längs viken för att leta nya platser medans Fluganberg stod med böjt spö mest hela tiden och Niclas fick jobba för att hinna både filma och fiska själv.
Vi hittade några fina platser och jag lyckades efter många om och men kroka två små gäddor innan jag vände tillbaka till "filmteamet" där Flugan berg fortsatt att dra fisk och nu var uppe i 10 landade och nästan lika många tappade.

Fiskefilm?!
 
Jag vadade ut en bit ifrån och det dröjde inte länge förrän även jag stod med böjt spö.
Det hela slutade med att Fluganberg krokade 14 och jag kröp närmare med mina 8. Niclas satte tillbaka en och Granaten 2, så det går väl inte säga annat än att den korta turen var mycket lyckad. Det blev några skapliga "damer" också kring 4,5-5,5kg övriga låg nog kring 1,5kg och uppåt.


Två av mina något bättre fiskar kring 4,5kg
 

Fluganberg avslutade sin dag med denna skapliga fisk kring 4 kilos strecket

¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>



Inga kommentarer: