Translate

torsdag 31 juli 2014

Vi hade i alla fall tur med.....

Med i båten för dagen var Niklas Dahlin för att testa på Roslagens abborrar, och nog hade jag önskat honom lite mer fart, men kvällen var trevlig och några mindre abborrar tog ju ändå våra flugor. Troligen så upplevde abborrarna gårdagens åska och regn inte fullt lika befriande som vi på land gjorde och tog därför en mellan dag idag. Jag har haft bättre fisken resultatmässigt, men som sagt, man kan också njuta av allt annat än den totala fiskelyckan, som vänner, tillfället, samtalen och det faktum att jag har möjligheten att kunna åka ut i skärgården i stort sett när jag vill. Få förunnat och sånt känner jag tacksamhet inför. Niklas hoppas jag återvänder om inte förr så i alla fall till september eller oktober då fisket drar igång på gädda.


Niklas in action

Fluganberg & Granaten

Var det inte Povel Ramel som hade en låten som hette något i stil 
med, alla har vi varit små.
Foto: Lars Granat

Kvällsborre

Roslagsmagi


¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>

Inga kommentarer: