Translate

söndag 15 november 2015

Fint luftsprång

Tidig novembermorgon, kylan biter i kinden under färden ut mot tänkta havsöringsspots.
Esa och jag i min båt och Fluganberg gick solo i sin. Ganska snart stod vi med böjda spön, men det var vita prickar på grön botten, fel art.
På en drift längs en av kanterna har jag dagens första havsöring som följer draget in till båten.

Rätt drag, rätt botten, fel art

Novembermorgon

Körde vidare längs flera fina kanter, här och var med gädda på eller efter våra drag.
Efter en kortare lunchstopp så fiskade vi av ett sund där vi sett öring tidigare. Grunt och stenigt och efter en längre drift så stod Fluganberg med böjt spö, även då fel art. Några kast senare så var det andra ljud från båten, och nu hade han krokat en fin öring. 

....åhh hopp!

Fluganberg med 2,6kg skönhet.

En vacker, rund fisk i kanonfin kondition. Några luftsprång senare så låg den i håven.
Själv kroka jag ytterligare en gröning kring samma grundkant.

Fortsatt rätt drag, rätt botten, fel art 

Körde vidare längs flera fina kanter utan någon kontakt. Avslutade dagen med att Esa fick ytterligare en grön och jag hade en havsöring som plogade i ytan efter draget in till båten utan att ta.
Havsörnarna gjorde några svep över oss och när sen dagen började övergå i skymning drog vi mot hamnen igen. 
Silver i en av båtarna i alla fall och några följare, det får man se som en lyckad dag.

Även Esa lurade fel art

¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>

Inga kommentarer: