Translate

tisdag 23 maj 2017

Dessa dagar, ett liv

Det var premiär för Esa i min nya båt. Och han gjorde det med bravur eller vad sägs om ett nytt prydligt personligt rekord med en gädda på 95cm och kring 6,5kg.
Vad den tog på? ..... - Fluga såklart.
En kanonfluga som jag varit med och tagit fram mönstret till och som Andreas Andersson bundit upp med den äran.
Gäddorna var bra igång och innan dagen var slut räknande vi in 18 stycken i båten och ett otal antal som retsamt följt med fram till båten för att sen lugnt vika av bort från båten.

Det går hett till under gäddleken.

Esa med nytt prydligt pers.

Strike mode

Vi hittade även Granaten i en lävik fullt i färd med flugspöt.



Ny dag och nu fick jag med mig Granaten på en premiärtur i nya båten. Fisket gick skapligt till en början men i takt med att skärgårdshavet blev allt lugnare blev också gäddorna. Till slut satte jag mig för att dra upp lite strömming åt kära mor.
Det blev en sådan där kväll när man egentligen aldrig vill åka hem. Vi satt länge på en klippa med en kopp kaffe i handen innan vi tillslut gled iväg för att se om det var någon säl hemma. Länge blev vi liggandes i den otroligt vackra försommarkvällen, lyssnade på skärgårdens alla ljud, fåglar och en nyfiket frustande säl som kom allt närmare båten. 

Granaten med kvällens finaste fisk.

Fiskefokus, det är våran grej det.
Ta tillfället i akt och njut stunden.

Här är lite mer från kvällen.







Ser ni den nyfikna sälen?


Nu packas det för fullt här hemma inför kommande helg.
Nya äventyr står för dörren.

¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>



Inga kommentarer: