Translate

torsdag 2 december 2010

Korkat julpyssel

Det börjar se lika otäckt ut som förra säsongen.
Tvåsiffriga minusgrader ingen vind och mycket snö. Fortsätter detta så ligger nog snart isen.
Jag har inte varit i närheten av vatten på ett bra tag nu, mest beroende på att jag gått i samma fälla som två miljoner andra hushåll inför julhelgerna, rusta!!
Jag skrev det på min Facebook härom dagen, jag har blivit Ernstifierad!!
Med ena handen i jullådorna och i den andra handen håller jag en målarroller.
Mitt lite lätt 70-tals inspirerade vardagsrum skall få en makeup lagd inför storhelgerna.
Men som ni alla vet, december är överflödets period, mängder av pengar och tid har man, så varför inte köra igång med ett sådant projket då.
Jag säger som metaren sa, -Korkat!!
Jo visst, höll ju på att glömma en sak, har ju en jourvecka också mitt i alltihopa.

När denna vecka är över, så väntar nästa fredag på mig med öppna armar, jourledig!
Ligger det inte is härifrån till evigheten då, så blir det fiske, absolut!
Kanske kan den turen ses som en rek tur inför lördagen, då jag hoppas att det landar fiskebröder i Roslagen, för en dag vid kusten och en kväll runt matbordet.
Något att se fram emot där jag nu står mitt upp i ett kaos av målarhinkar, julpyssel och krånglande datorer och servrar.

Hur vardagsrummet såg ut innan jag började??
Vardagsrummens motsvarighet till Skriet av Edvard Munch



¯`·.¸¸.·´¯`·.¸Skitfiske¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

1 kommentar:

Lunkan sa...

Räkna med mig nästa lördag, sedan är frågan om jag ska packa vadare eller om jag ska packa isborr :-)