Translate

måndag 3 september 2012

Funkar inte varje gång

Ni vet hur det brukar se ut och hur det brukar låta.
Huggvilliga fiskar på perfekta platser och där vädret alltid är bra även om regnet
vräker ner eller snön yr.
Men är det verkligen så otroligt bra varje gång?
Kanske kan jag härmed avslöja att så inte är fallet, men, som ni alla vet, detta är inget vi pratar högt om. Vi tiger, plåstrar om både oss och utrustningen och ler vidare ut på nästa äventyr.
För en dag med spö i handen kommer aldrig att vara en dag man ångrar.
 
Fast på grunt vatten, isen gick 14 dagar tidigare där av lite röda fötter

Trodde jag klarade mig, men mina söner var snabbt framme med sina kameror

Samma grabbar dök upp från ingenstans när jag satte streamer´n tungt i en.......bropelare

Fiskebroder som måste stiga iland och hämta wobbler´n

 
Bara ett litet stick i fingret.
Lagas med plasthandske för att inte bloda ner korkhandtaget på spöt

Fiskebroder som satt trekroken lite illa

Blev hål både i vante och finger

Knäkrasch efter att ha burit båtar

Var vädret väntat?
Inte alls.
 
Slam och slem, motorns varningssignal tjöt högt kan jag lova 

En stilla dag vid havet. Havsöringen högg inte, dom var nog och surfade

Sol, vind och vatten sjöng han, och så rätt han fick
 
¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>
 
 
 

2 kommentarer:

Sussi Stridh sa...

Hahaha.. Vilket skönt inlägg och precis så här är det ibland, vilket är tur att det bara är ibland och inte ofta!! ;)

Patrik sa...

Tack :)
Du har så rätt, det händer bara ibland och blir till sköna minnen det också på sitt alldeles egna sätt.