Translate

söndag 2 september 2012

Jag fick sex

Då var höstsäsongen igång.
Jag tänker inte använda mig av ordet äntligen, då jag helst skulle se att det funnits mer tid kvar av sommaren, men men, nu är det som det är och vi brukar få många och riktigt fina dagar i skärgården så ett litet äntligen kan jag väl få ur mig.

Gäddfiske stod på dagens agenda, jag med flugspö och Granaten och Fluganberg med spinn.
Gick ganska bra att svinga med julpynt trots att vi var tre, jobbigast var nog vinden som gjorde jobbet i aktern lite delat mellan att kasta med flugan och samtidigt manövrera båten i läge för alla tre, och många kast gjordes helt i onödan då det bara bara att dra hem flugan ofiskad.

Lider med den som möts av denna syn.

Vi satsade våra kort på en säker repa idag., mestadels gamla beprövade ställen och redan på första stoppet så krokade jag dagens första och som också skulle bli den största på dryga 4 kilo.

Glad man i aktern

Vacker höstgädda i god kondition

Dröjde inte länge förrän även Fluganberg och Granaten krokade varsin och sen var The Fishfighten igång. Det brukar liksom gå åt det hållet, oundvikligt på något sätt.
Allt räknas bara man tagit i tafsen.


Fluganberg med sin första för dagen

-Fluga, yummi

Granaten med sin första för dagen

När vi åter landade i hamnen efter en väldigt blåsig dag, så kunde vi räkna in 16 landade och ett otal antal hugg och följare.
Spinn och Fluganberg smet förbi på målsnöret och krokade 7 medans jag fick på 6 stycken.
Skall i ärlighetens namn säga att en av dom tog jag faktiskt på spinn när för en stund behövde vila från den elaka vinden.
Okej då, äntligen är hösten här, för inte nog med att vi nu kommer att ha lite gäddturer inbokade, något eller några besök skall det väl bli i regnbågssjön också och för att inte tala om havsöringen som nu börjar leta sig in mot land.
Bäst av allt dock, en tur till Jämtland återstår nämnligen under de sista klämtande dagarna i september, då Idsjöströmmen får besök av ett gäng Rospiggar.


¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>

Inga kommentarer: