Translate

onsdag 26 oktober 2016

Flytfiskebutiken fem laxlöss och fem möjliga

Det är inte ofta som jag gnäller om någon specifik leverantör/butik här på bloggen.
Har nog bara hänt någon gång tidigare i samband med ett par vadare. Allt brukar lösa sig om man bara har en god kommunikation och att man själv gjort rätt från början.
Nu har jag dock stött på ett företag som varken har kommunikation eller en avdelning för avsändningar.

I september beställde jag grejer från en firma i Järfälla vid namn Flytfiskebutiken, allt såg bra ut och när fakturan så kom så betalade jag.
Mitt första och enda fel i denna historia.
En vecka gick och såvida man inte hade levererat med grejerna med ålning medelst hasning så borde det varit framme bara efter någon dag.
Tog kontakt med företaget och fick snabbt svar att paketet troligen försvunnit och att ny order skulle skickas denna gång med spårbar sändning.
Så långt accepterar jag detta.
Men detta var också sista gången jag fick någon form av svar från dem.
Har sedan skickat mail vid ytterligare tre tillfällen utan svar.
Det är inte mycket pengar det handlar om, men skall man komma någonstans i sportfiskevärlden så får man inte behandla sina kunder på detta sätt.
Det kan räcka med EN och FEL kund för att ens ryckte skall spolieras och därmed kunna räkna in en sämre omsättning.
Att få fel grejer eller att det kan vara restorder och så vidare, sånt kan jag acceptera, men här sitter jag nu med ingen kontakt, inga grejer och ett antal slantar fattigare.

Andra kanske har bättre erfarenheter av dem och då är det bra i så fall men frågar ni mig, så får Flytfiskebutiken i Järfälla fem laxlöss och fem möjliga!!

`·.¸¸.·´No happy fish today`·.¸¸.·´



1 kommentar:

Johan sa...

Pengarna kan du få tillbaka om du betalat via Klarna. Jag hade samma problem med samma företag och jag tog kontakt med Klarna som löste det åt mig.