Translate

tisdag 24 juni 2008

Nya Linor, RondellCross och Dogge Doggelito.


Idag kom äntligen dom nya linorna jag beställt till flugrullarna.
Guideline Pounch Pro WF6;an och Guideline Bullet Nymph WF6;an
rullades på och så satt man sen där, med massor av flugkastande i armarna och ingenstans att lägga av det.
Sms;ade Mårtensson för att i ett sista desperat försöka, tigga åt mig en bit av hans gräsmatta för lite testkastande, och så var karl på Speedway, men herre gud......speedway....här snackar vi behov och så är han på rondellcross.

Jag måste väl helt enkelt se över min egen trädgård och göra den mera flugfiske vänlig :-)
Det får nog helt enkelt bli en resa till Regnbågssjöarna för lite test fiske i helgen.

Det spelar ingen roll hur många gånger man gör dom, varje gång känns det som att linorna vill göra tvärtemot vad fingrarna vill och minnet sviker också mellan varven.
Tur då att det finns goa människor som dokumenterar sånt som till exempel knutar av olika det slag.
Rackelhanen hade en som jag tyckte var bra http://www.rackelhanen.se/swe/knutsida.htm

Läste om ett tips på Lunkans sida om När & Fjärran imorgon Onsdag.
Där skall tydligen Dogge Doggelito fiska i Åretrakten.
Vi bänkar oss framför burken och TV4+ klockan 20.00.

Inga kommentarer: