Translate

torsdag 19 juni 2008

Nya Rullarna har kommit.



Idag kom så paketet!!!




Två nya flugrullar typ Vision Koma, en VK56, för att köra min Guideline Pounch Pro WF6;an på och sen en Vision Koma VK67, för att köra Guideline Bullet Nymph WF6;an på.

-Varför två rullar, och inte en rulle och extra spole??

Nja, eftersom jag ville köra dom två lintyperna, så misstänker jag att Bullet linan kommer att ta lite mera plats, därav att det vart två rullar istället. Plus att priset jag fick hos Nyasporting på dom var helt klart överkomligt.Nu får min gamla Vision Extrem rulle 7/9 gå till mitt Bringsen´s Black Shadow spö, och där jag kan köra en WF7;a för lite tyngre fiske, eller för att köra lite större flugor på mörkerfisket efter Öring under Augustiveckorna.
Nu återstår bara att börja binda upp lite flugor till sommarens fiske, och bland annat binda upp min alldeles egna Ottsjö-serie.
Ett antal flugor som jag under ett antal år prövat fram för just fisket i traktern kring Ottsjö.
Kommer kanske en presentation av flugorna här, lite längre fram.




Imorgon vankas det sill och midsommarstång.


Inga kommentarer: