Translate

torsdag 12 juni 2008

Våren hittills


Kort resumé av våren hittills.
Startade upp alltihopa med att på
båtmässan i Stockholm köpa mig en nya båt.
En Grisslan 520S. Den förra båten hade gjort sitt, och jag sökte någon med högre fribord för att kunna ta mig ut i havet
under vår och höst för att jaga lite på havsöringen.

Nya båten sjösattes den 10 Maj.
Innan min egen sjösättning, så hann jag åka med två fiskekompisar, Matte och Daniel, ut på lite Gäddfiske.
Jag körde min hederliga wobbler och dom andra två jerka, gissa vilken som fick mest, störst fiske?!?
-Japp, Daniel!!
Gör gärna ett besök på hans sida och kolla hans jerkbaits. Länk finns på sidan här i min blogg. Rospiggen Jerk.
Jaja....nu visade han vart skåpet skall stå när det gäller Gäddan, men jag får väl ta upp honom i mina vatten. Fast det är klart, han gör väl rent hus där också.

Åkte sen på lite sjukdom och annat elände så fisket har legat lite nere.
Missade bland annat sjösandsländan och den kläckningen i Regnbågssjöarna här.



Inga kommentarer: