Translate

torsdag 14 augusti 2008

En allt för tidig höst

Regnet nästan "forsar" förbi rutan horisontellt och träden lutar sig mot varandra i hopp om att stå kvar med fötterna i jorden.
Det knakar i husknuten och det finns bara en plats man kan vara på, och det är hemma i soffan.
Det är sånna här kvällar som bilder kommer tillbaka om ljusa fina sommarkvällar vid havet, när luften är ljum och vinden möjligtvis endast skänker ett svalkande andetag i ansikten.
Hösten kom allt för tidigt i år tycker jag.

Idag kom så flugorna vi hade beställt.
En salig liten blandning av olika sorter, stort och smått för att testa lite, eller bara få lite tipps på bindmönster.
Vi har tidigare köpt flugor på nätet, med lite olika kvalitet som följd.
Flugor.se har dock fått levererat någon gång tidigare också, och på det stora hela har vi varit nöjda. Men som sagt, det kommer en liten fiskerapport om det denna gång.
Dom är alltid snabba i leveranserna, vilket är ett stort plus.

Ytterligare ett fiske blev bokat idag, och det väntar när jag kommer hem från Jämtland, och det är ett kräftfiske.
Ska bli riktigt kul, men kanske framför allt GOTT!!
Platsen är och förblir min lilla hemlighet, men jag är väldigt tacksam för att jag skall få möjligheten till ett eget kok på vår svenska signalkräfta.

-= Skitfiske & Håll i Sydvästen=-

Inga kommentarer: