Translate

onsdag 17 juni 2009

Balt, baltazar, Balt, Baltazar.

Nu händer allt på en gång.
-Sprak, knaster och så dog vår tv. Jaga runt, och med mängder av köpångest så står nu en ny skapelse hemma.
Men naturligtvis inte nog med det, nej absolut inte. Efter några hugg, skrap och vibrationer så är nu bilverkstad bokad för att åter få bilen i skick för sommarens semester. Tänk att det ALLTID är så, lagom till semestern så vill den lilla rackaren på garageuppfarten också få sin beskärda del av uppmärksamheten
Och så, igår när glappet mellan fingrarna kändes som störst och pengarna bokstavligt talat rann mellan dom så dimper ett mail ner i lådan.
-Ping! You got mail!!
Öppnar upp och läser, 50% på vadarjackor!!
-Har jag någon sådan, nej!
-Har jag under våren letat efter en sådan, ja!
Svettningar och vånda.

Kommer ni ihåg Professor Baltazar, den häftigast tecknade serien som vi, barn av 60-talet vuxit upp med.
Jo då, jag såg nog ut som han.
Och han funderade, och funderade.......OCH SÅ!!!!
När jag funderat klart, och gjort en fin slityta på vardagsrumsgolvet, så gick jag till min universalmaskin knappade lite på knapparna och gjorde en beställning på en Guideline Microstretch, för 1349:- istället för 2750:-
Läs mer på Fishline.se


Rapport fronten då:
Jo, fick åter en rapport från Gäddede trakten och Mårtensson. Bättring i vädret och nu är dom på fjället.
Fått lite fisk även på flugan nu, bland annat en Öring i 7hg klassen. Även någon röding hade tagit.

Hemma fronten så är det väl Fluganberg som står för rapporten. Åter i Regnbågs vatten, och nu kläcker sjösandsländan för fullt. 19 Regnbågar blev resultatet vid senaste fisket.


-=Fortsatt skitfiske=-

Inga kommentarer: