Translate

torsdag 13 maj 2010

Massor av Regnbåge och jätte madame

Inget fiske för mig idag. Bortamatch för sonen och hans lag, mot Rosersberg.
Mina fiskevänner spred sig dock över stort område.
Mårtensson gjorde ett besök i Regnbågssjön och fick en fin dag med kanonfiske.
Nio bågar synade håven och tio till som var med en stund. Alla fiskarna låg på runda kilot, så det måste man väl säga var en lyckad flugfiskepremiär för honom.
Flicksländenymfen, i grön ton var flugan för dagen.

Granaten steg i Mattes båt i dennes hemtrakter kring Rådmansö och gjorde en resa i skärgården.
Någon fiske blev det inte för dom, men en kompis till Matte meddelade storfångst, till honom under dagen.
En Gädda på hela 15,5kg hade landats. Måste ha varit en häftig känsla att till slut kunna väga in en sådan madame. Vem vet, det kanske dyker upp en bild om man ber snällt.
Hatten av från mig som grattis.

Jag avvaktar väder och vind inför imorgon, men ställer klockan. Är det inte allt för mycket rusk så blir det kustjakt imorgon.
Lördagen ser bättre ut vädermässigt, så då blir det nog också väckning och mitt första besök i regnbågslandet.

En dag som denna så slår jag även ann en trumvirvel som grattis till Fluganberg med fru på deras dag!


Fotbollen då? och LoBro P-97;or, jo då efter lite seg första halvlek så kom spelet igång och när domaren blåste av hade dom vunnit matchen med 6-2 mot Rosersberg.
Glad son och stolt far.

-=Skitfiske=-

Inga kommentarer: