Translate

fredag 14 maj 2010

Nollade även den sista turen

Detta var nog sista försöket skulle jag tro.
Klockan ringde redan 05:45 och efter att ha packat lätt så begav jag mig av ut mot kusten.
Halvvägs stoppade jag för att titta en stund på tre älgar som betade av det spröda gräset på en ensilageåker.
Det var ett bra tag sen jag såg dessa fulsnygga djur, så jag delade morgonstunden ett tag med dem inna jag for vidare.
Dimman låg väldigt tät, och långt ut i viken hördes ejdrarna.
Jag hade hela viken för mig själv, och började längst ut och fiskade mig sagta in igen.
Men vad hjälper det när jag och då möjligtvis ejdrarna var det enda levande i hela viken.
Någon öring varken kändes eller syntes till. Olika färger testades och jag körde även kastdobb och fluga, men som sagt inte ett liv.
Så nu packar jag nog ihop silversäsongen med att konstatera att jag nollade.
Några små följare och något hugg men ingen fast fisk blev facit.
Här skulle jag kunna skriva rader om varför det nu blev så, men alla som någon gång försökt sig på fiske efter Havsöring vet att lika enkelt det kan vara ibland, lika svårt är det nästa gång.
Lägger man därtill att havet legat fruset långt in i april och på det sättet gjort kanske den bästa perioden ofiskbar så är det bara att tacka för stunderna vid havet och på återseende i höst.

Imorgon väntar min premiär i Regnbågssjön. Återigen tidig väckning alltså.

Kolla in Henriks inlägg om "Husbehovsfiske"

-=Skitfiske=-

Inga kommentarer: