Translate

torsdag 3 juni 2010

Ant attack och full ranson i Regnbågssjön

Mycket har det varit nu en period, nästan så gårdagen springer om idag.
Så jag tog några timmar komp ledigt och for upp till Regnbågssjön, Fyrväpplingen.
En lätt promenad genom skogen på en kilometer så var jag framme vid mitt mål, Skysjön.
Efter att ha förbannat folk som inte kan meddela ägaren att båtarna är trasiga så fick jag tillslut ihop båten i brukbart skick och gav mig ut.
Mötte upp Fluganberg, som anlänt tidigare under dagen, i en av de få platserna med lä.
Vi tog en fika ihop innan jag körde igång ordentligt med fisket.
Med en vakfrekvens på ett per timme ungefär så kändes mitt ivrigt dängande i den snurrande vinden som lönlöst.
Timmarna gick och ingen av oss kände någonting och nu måste något göras.
Dags för de fula knepen, på med en kort, ca 1,5meter lång sjunktafs på flytlinan och sedan en buskig Wollyworm i svart.
Nu gick allting väldigt fort istället, och inom inte fullt en timme så drog jag full ranson, fyra fiskar kring kilot.


Men så är det ju Regnbåge vi fiskar också, ena dagen helt utan och nästa dag drar man tjugo, -som Fluganberg sa, när vi klivit iland på ett berg för lite kvällsmat.
Solen värmde ordentligt där vi satt, och doften från min rostbiff drog till sig skogsmyror i mängd.
Att få dom att sitta vackert innan dom fick något från "husse" var nog inte att tänka på, så jag slängde en bit över axeln för att få ha mitt eget ifred.


Vi fiskade en stund till, men när solen snabbt dök bakom några moln och de sen gav ifrån sig lite regn så bröt vi och begav oss av hemåt igen.
Skönt trött och med lite fisk i frysen så blir det att dyka till sängs nu.
Imorgon skall äntligen båten i sjön.

-=Skitfiske=-

Inga kommentarer: