Translate

måndag 28 juni 2010

Vem fan ska göra´t om inte dom???

Jo, jag sa att det skulle bli det sista inlägget innan avresan, men så ikväll, nyss, mitt i de sista förberedelserna inför avresa fick jag ett tips från Anneli, som upprört ringer och frågar om jag sett TV4 nyheterna.
Hade inte gjort det, men nu har jag, och jag kan inget annat säga än att man blir förbannad.

Samtidigt som det olagliga fisket fortsätter i svenska vatten har Fiskeriverket under en fyra års tid spenderat 56,5 miljoner kronor på resor, representation och konferenser. Det visar en granskning som TV4Nyheterna och Miljöaktuellt har gjort.

Inslaget från TV4 Nyheterna ikväll.


Men snälla Axel Wenblad Generaldirektör för Fiskeriverket, nu har du väl haft väldigt mycket otur när du tänker ändå.
Eller som vi säger i Roslagen, -hjulet snurrar men hamstern é död!!!

Jag ställer frågan igen, vem skall göra´t om inte dom???



-= Skål Axel =-

Inga kommentarer: