Translate

fredag 25 juni 2010

Små rapporter i Midsommartid

Nu börjar säsongen på riktigt.
Mårtensson gav sig av igår för fiske öster om Gäddede och själv håller jag på att gå igenom grejerna inför våran avresa nu på tisdag. Bland annat så kom äntligen mina nya vadare, Vision Gillie igår, så nu är vadandet räddat. Ska bli intressant att pröva dem på riktigt nu om några dagar.
Tack Christian för all hjälp!!

Boken "Vattenriket i Vålådalen" landade också i min brevlåda här om
dagen och jag läser så fort jag får tillfälle.
Återkommer med en recension innan helgen är slut. Men så långt kan jag säga att den inte gjort mig besviken.
En bok som borde finnas i varje kraftbolagsägares goda minne.


Nu skall vi äntligen få fira en midsommar i solsken här i Roslagen.
Så en mycket glad midsommar till er och skitfiske var ni än hamnar på fisketur.

-=Skitfiske=-

2 kommentarer:

Lunkan sa...

Tjing och glad midsommar.
Fick oxå boken nyssoch håller med, verkar völdigt lovande.
På tal om vadarna så har jag oxå kollat Gillien, vilken stl köpte du??

Patrik sa...

Jag är snart på sista sidan i boken.
Kanonfin läsning för både fiskebiten eller bara intresserad i allmänhet.

Jo, vadarna fick jag ta i XL Long.
Då satt dom fint.
Känns kanonfina så här på torra land, ska bli kul att kliva i vattnet på onsdagmorgon :-)
//Patrik