Translate

lördag 24 juli 2010

Brook trout the Movie och Rapport från Jämtland

En liten video från karet med Bäckrödingen.
De har snabbt acklimatiserat sig och äter nu ordentligt.
Riktigt kul att sitta med en kopp kaffe och se hur de strider om ståndplatser och plockar i sig av maten som kommer med strömmen.
Den "lilla" Signalkräftan gör en statistroll även han.
Rödingarna är cirka 10cm, kan vara bra att veta, när han gör entré.


Fiskerapporter från norr fick jag idag vid brevlådan här hemma.
"Grannarna" några hus bort åker också dom till Ottsjö sen en mängd år tillbaka i tiden, en lång historia, men vi kan väl säga att jag visade dom Ottsjö för massor med år sedan.
Hur som helst, så är dom hemma igen och fisket hade gått riktigt bra.
En topp från Storån på strax över 2 kilo, plats okänd, men jag har mina aningar.

Har ni inte redan varit in på Stigs blogg, Flugfiske i Årefjällen, så är det dags att ni gör det.
Han satte pers här om dagen på torrfluga.

Själv får jag ladda en vecka till, men nästa lördag åker jag och killarna upp till Ottsjö, för en skön vecka med vandring och fiske.

¯`·.¸¸.·´¯`·.¸Skitfiske¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

2 kommentarer:

Jens sa...

Då kanske vi ses vid Ån.

Patrik sa...

De får vi hoppas!
Trevlig mötesplats tycker jag :)