Translate

tisdag 17 augusti 2010

i'm willing to learn

Nu är det tvära kast mellan inläggen, ena dagen smygfiske i Jämtland och nu, idag Abborrfiske i skärgården.
Fluganberg och jag lämnade hamnen en kort stund efter att jag slutat jobbet.
Gråväder och lätt regn gjorde att regnkläderna åkte på redan i första viken.
Jiggfiske är inte min starka sida, but i'm willing to learn och Fluganberg har många års erfarenhet, så det var bara att sätta sig i skolbänken och härma efter.


Så blev det som det brukar i sådana fall, läraren stod i fören och log med krokad abborre.
Allt medan jag släpade in det ena långa och vackra sjögräset efter det andra.
Nytt knarr i rullen och åter en flin från fören, abborre nummer två var krokad.


När sedan abborre nummer tre skulle landas så var det bakom styrpulpeten som det hände grejer.
Om det sen var för att jag tog den, eller det annalkande regnet som gjorde att det också blev kvällens sista abborre, vet jag inte.


Som avslutning på kvällen fick Fluganberg även kroka av två mindre gäddor då han tjuvade med en liten wobbler. Men det får väl gå för den här gången då.
Nu skall spinnfiskegrejerna undan och flugspön och vadare fram för att packas.

¯`·.¸¸.·´¯`·.¸Skitfiske¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: