Translate

söndag 8 maj 2011

Årets första tog idag.

Rundar av till 20 grader precis, sol från en molnfri himmel.
Massor att göra hemma på gården, men jag tog till flykten ut på havet istället.
Det kommer dagar som är mer lämpade för arbete hemma, vore ju hemskt synd om jobben då är gjorda.
Sonen skulle med var det tänkt, men lite trött och sliten blev han hemma istället och pappa tog en dag solo på havet.
Blev en del sakta "tuffande" med båten genom smala sund och utmed land, allt för att suga in så mycket njutning som möjligt. Men så var jag tillbaka i vikarna vi fiskade under hösten och tog kastspöt ur holken och gjorde några kast.
Efter några följare som bara ville kolla in grejerna så satt tillslut årets första gädda på kroken. Ytterligare några följare efter det, innan jag bröt för strandhugg och kaffe i lä.
På vägen tillbaka så såg jag säl på en plats jag aldrig trodde att jag skulle få se en sådan.
För varje år som går, så blir det allt vanligare att dom syns så här långt inomskärs.
Inget bra tecken tycker jag, men det får bli en annan dags fundering.

Tufft att vara småfisk i en sådan här käft

Mycket parbildning nu i skärgården

Påskhelgen åkte vi genom det här sundet, inget jag prövade idag.

Grabbarna var ute runt Blidö i helgen på fiske efter silver, och rapporten löd, liten silverpil i båten för fångsten stod Blidö-Matte.
Lite stötar och några följare, men någon mer landad blev det inte.

Nu väntar jobbvecka igen, men redan nästa helg är vi ute i gäddvatten igen, då för att hjälpa Sportfiskarna och Pikereg med fångst och märkning av gäddor i Östhammarstrakten.
Blir nog en kul dag hoppas vi.

¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: