Translate

måndag 16 maj 2011

Blandat smått och gott

Jag tänkte att jag skulle förlänga rapporten från igår lite grann.
Om det var rädslan för ett stick i "rumpan" som gav den totala avsaknaden under själva märkningsfisket eller ej får vi nog aldrig veta.
Men vad jag dock vet är att, när lunchen var klar och alla åkte åt var sitt håll så började gäddorna att ta.
Rapporten från Tobias via mail idag var riktigt kul läsning, han och även Henrik C´s båt fiskade riktigt bra på eftermiddagen med toppar på 5 och 7 kilo.
Skall väl kanske tilläggas att då hade dom också lämnat Granfjärden bakom sig och sökt sig tillbaka ut mot Östhammarsfjärden.
Kul att gänget fick fisk efter att ha lagt ner jobbet med att ordna den här dagen.
Vårt område, Herräng, Edeboviken finns inte med på deras zonkarta, men tanken är att vi tänker skapa en ny rapporteringszon där, tillsammans med det andra gänget från Hallstavik som var med på gårdagens fiske.
Anmälningen som rapportör går iväg i dagarna, sen skall bara måttstocken i form av en båtdekal införskaffas.

En annan sak som fortsatt är väldigt aktuell är ju Arjeplogsströmmarna.
I dag, publicerad i Norran, skriver Jörgen Stenberg en artikel om " Död höna värper inte"
En mycket insiktsfull artikel.

För egen del så är det blunda och borra ner huvudet som gäller nu.
En veckas jour framför mig med start ikväll och när jag kliver av den, så är det bara dagar kvar till årets första flugfisketripp. Den 29 Maj så avgår den hyrda "folkabussen" med Fluganberg som störst anledning till att resan blir av, då det är vårat sätt att fira hans 50 års dag.
En resa jag ser fram emot, för till skillnad från Mårtensson som ikväll är uppe i regnbågssjöarna, så blir det min premiär med flugspöt i handen.

Om ni inte såg dokumentären igår om Östersjön, "Vårt Grisiga Hav" så finns ny chans då den går i repris.
SVT1 Måndag 16 maj  2011 kl 01.15

SVT2 Torsdag 19 maj  2011 kl 16.20
SVT2 Lördag   21 maj 2011 kl 16.45

¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: