Translate

lördag 7 maj 2011

Flugbindar´n sprider vårglädje

Idag hoppas jag ha medverkat till att en ny flugfiskare har fötts.
Anneli fyller år och hon har länge haft synpunkter på mitt sätt att fiska, eller kanske mer på att frysfacken gapar tomma trots att fisken hugger.
Nu har hon en liten ask liggandes hemma med nybundna Regnbågsflugor till detta ett spö och rulle som jag håller på att göra iordning.
Ingår också lite kastträning men sedan skall vi bege oss till Regnbågssjöarna för att testa.
Så vem vet, Fjällorna kanske får en ny medlem snart!
Det har ännu inte kommit någon rapport från gänget som är ute i skärgården runt Blidö och jagar Havsöring.
Men jag misstänker att det inte går någon nöd på dom.

Rapport kom istället från min fiskebroder i Jämtland, Flugbindar´n.
Han krokade riktigt fin fisk idag i hård blåst.
Besök hans blogg och kolla in hans fina våröring.
Från Roslagen sträcker jag åter ut handen och säger grattis!!
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: