Translate

torsdag 10 november 2011

Som ett barn i en godisbutik

Nu väntar en helg på mig igen, denna gång med en jourledig Fredag också som plus i kanten.
Fiskeplaner finns det och idag kom ett erbjudande som det var svårt att säga nej till och det gäller söndag och regnbågssjöarna vid Fyrväpplingen.
Göran behöver hjälp att stänga anläggningen för båtfisket och alla båtar skall upp ur sjön och efter det så skulle det bli korvgrillning och sedan fiske på det sista vaken innan isen lägger sig.
Kan jag motstå detta? Nej, naturligtvis inte.
Kanske kan jag också hittat tid till att göra ett första besök i havsöringsvattnen någon morgon, vi får se hur det blir med den saken men sugen som bara den är jag.
Annars så står båten hemma på gården och kräver sitt vintertäcke nu, så det lutar åt att jag ger mig själv beting på att det skall vara klart innan nu kylan träffar roslagen.
Ja, helt enkelt som ett barn i godisbutiken, vad skall jag välja att göra och vad är måsten.
Men jag satsar på att det som är måsten skall vara klart, så får vi se sen vart jag hamnar efter det.

Istället för att jag också lägger in det, så tycker jag att ni skall ta er tid att läsa det som Fiskemorsan har som sitt senaste inlägg! En artikel som nu sprids på Facebook bland annat och som är väl värd att läsa igenom.
Länk här
Litet utdrag ur texten:
”Av ett internt PM inom miljödepartementet framgår att om inte villkoren för vattenkraften skärps kommer det att ta Sverige 150 år att klara kraven i EU:s vattendirektiv. Pm:et nådde aldrig miljöministern.

Inga kommentarer: