Translate

tisdag 31 juli 2012

Grillat på skäret & ST Epoxy Pike Edition

Roslagen bokstavligt talat badade i sol igår och det fick bli en tur på havet med nära och kära.
Fluganberg med familj hämtade jag lite senare på eftermiddag, där hans Karina precis fyllt år, bättre med grillat på en ö än en blomma tänkte vi och bjöd på grillat i kvällssolen.



Hela gänget till "bords"


Nu fanns det lite plats kvar i packningen, så flugspöna fick naturligtvis plats.
Så efter middagen tog jag en liten promenad runt den lilla ön med flugan i högsta hugg.
En fångad plus tre kontakter blev resultatet strandnära på grunt vatten och med korta kast, max 7-8 meter. Riktigt häftigt att se plogen innan dom slår till mot sitt tänkta byte.


Och idag när posten skramlade till i lådan så låg där, bland en massa tråkpost, ett riktigt kul kuvert.
Flugbindar´n har sett mig fajta Abborre på hans Epoxydunder och nu testat att uppgradera dessa till krokstorlek 2 och hela 12 cm från nos till spets.
Funkar dessa, så blir det beställning.
Återkommer med rapport så fort det är möjligt, jag menar jag har ju ändå semester så vem vet, jag kanske kommer iväg redan idag.

ST Epoxy Pike Edition


 ¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>


Inga kommentarer: