Translate

fredag 10 augusti 2012

Iggy, Handboll eller Abborre?

Först en resa till Christian och PatrikSundbybergs Sportfiske för att skaffa vadare till Anneli inför resan till Jämtland v.34.
Som vanligt gjorde grabbarna en mycket bra deal och med oss fick vi nya fina Vision Ikon med tillhörande känga.
Så nu kan även hon plaska runt i vattnet som vi andra gör.
Tanken var också att sedan fortsätta till Grönan för att se Iggy Pop live, men av detta blev intet, istället valde killarna en kväll på sjön, långt från Iggy eller för den delen soffhäng till handbolls semifinalen. Jag har nog gjort något rätt i uppfostran tror jag.
Iggy gick säkert på scen i rätt tid och killarna gjorde en bragdartad match och är nu i OS-final, allt detta medans vi krokade abborre i skärgården istället.
Jag körde vidare med flugspöt, killarna och Anneli valde metet, en klassiker som vi sällan använder oss av, men ikväll gjordes ett undantag.

Flugfångat

Och borren var på, även ikväll. Redan i första kastet så korkade jag en fining kring halvkilot, och sedan rullade det på, fina borrar varvades med små heta rackare.
Och på metet så började dom ta efter en stund också, och kvällen största tog äldsta sonen.
Toppknutet långspö, härligt rus och fart och verkligen verkligen sommar.



Tobias med kvällen största

Kvällsdopp

Pontus halar in nätkassen för att visa fångsten.

Det är så sällan det sker, så jag måste nästan skryta lite, för ikväll tog vi faktiskt med oss några fiskar hem!! - till röken eller stekpannan.
Men flertalet återutsattes naturligtvis.

Några fick ändå följa med hem.


¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>

På söndag dock, klockan 16:00 är det soffhäng som gäller, och då är tv´n min


Inga kommentarer: