Translate

torsdag 21 november 2013

Gästbloggar - Havsöring på Gotland med Pappläggarn

Då var det dags för lite gästbloggande igen.
Min vän Nicke har insett att Fårö är mer än bara sommar och sol och har gjort premiär bland Gotlands havsöringar, i sällskap med Stefan.
Läs om deras dagar i havsöringsvatten.
 
Första Gången!Bilen lastad med fru och bästa vänner. Rullar vi mot Nynäshamn onsdag 13/11.
Till stugan och lite sömn sen va vi på ett otroligt bra humör! Vädret va kanon.
 
Torsdag 14/11
Ner till havet kastade hela dagen med ett par känningar men ingen ville följa med upp!
Mungipor ner men kl.14,35 så händer det ett påslag som sitter och en öring på 52cm kommer upp
J första havsöringen någonsin för Pappläggarn.
Hem god mat samt lite dryck, sen sömn.
15/11
Samma rutin ner till havet nytt ställe och min vän Stefan kallad Balló denna resa!
Gick ner i havet två kast och en fin öring sitter på jag kommer till undsättning med håv alla glada fisk på land jag lika glad som Balló! (inte hans första dock)
Hem lite dryck och mat sedan Sverige-Portugal 0-1
L
 
16/11
Upp samma rutin nytt ställe väntade!
Även en lokal förmåga som skulle ställa upp va inplanerad !
Vi missade varandra, så vi va på olika håll! Min lokale vän skickade snart en bild(fisk fångst) samt förslag på att mötas vid vår stuga!
Sagt och gjort. Vi hoppar in i hans bil och ger oss av , kommer till ett Otroligt vackert ställe och höga förväntningar
J
Vi sprider ut oss och börjar fiska och jag får ett påslag utanför mina förväntningar som rusar i sida 20m tvärvänder och borta.
Men jag blir exalterad och fiskar vidare och Pang ett nytt påslag men inte lika stor men samma längd och vikt, bättre fajt än den första som jag landade på torsdagen!
Grabbarna dök upp och dom hade inte känt något! så jag fick visa fisk som blev kvällsmat
J
Vi bytte platser, jag gick till deras start platser och fick fisk direkt!  Ha så lätt det är ibland.
Så facit blev på tre dagar 4 fisk på land fem fina påslag samt 4nyfikna som va fram och vinkade på återseende ! 3-1 till mig men fick stryk i storlek.
Så för en sommar Gotlänning så  vart ju detta en nytändning och ryktet va ju rätt! Det är hyfs på Gotland med Havets Silver!
Sen till Patrik vill jag bara stödja till Granatens fördel Atom Silver e Topp för Grön madam J det vet även Patrik även om han inte vill erkänna det !
Mv. Pappläggarn   
 

Bara att inse att Gotland ÄR ett havsöringsmecka och vad gäller de sista kommentaren kring Atomdraget så får jag väl erkänna att det finns ett sådant i min gamla draglåda också, men där får det nog ligga kvar. Kanske kan jag lägga det i en liten ask med glasruta på, sätta den i båten, och om någon av dessa metalpojkar skulle tappa sina, så kan dom dra kontokortet och sen krossa glaset.

¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>

Inga kommentarer: