Translate

torsdag 7 november 2013

Visiondag - Gäddglitter = Bonusdag

Jag tar varje chans jag får nu, och igår var en sådan dag.
Tanken var att båten skulle upp på land, men trailern jag skulle låna var på villovägar och då tog jag mig en tur istället.
Och efter ett kort sms till Granaten så tog han halvdag på jobbet och åkte med.
 
Hela Visionarsenalen riggad och klar med glitter

Och gäddorna var till en början galna i glittret. 3 kast, två i båten, 6 kast 4 i båten, 12 kast 5 i båten, och det var inte utan att man började fundera hur denna dag skulle sluta. Granaten han ju inte ens få sin vobbler i sjön innan jag krokat 2 smågäddor.

Stingerkroken sitter fint i överkäken och är lätt att kroka loss

Granaten låter en Zalt Zam visa vägen

När så Granaten fått sin vobbler i vattnet så tog det även på denna och innan vi lämnat den första platsen så hade mina 5 fått sällskap av hans.
Hur blev sen resten av dagen?
Jo solen försvann och så också gäddorna. Resterande tid blev det hårt slit för att kroka gäddorna som troligtvis hukade för den front som tornade upp sig i söder. Några till krokades dock av och det var ingen tvekan om att flugan var betet för dagen.

Elakt väder?
 
Nu blev det inget av ovädret, men gäddorna åkte nog på en rejäl baksmälla, för de övergick till sega följare som bara simmade fram och tittade på allt vi försökte locka dom med.

Nu återstår bara att se om man vågar chansa några dagar till, eller om det är i helgen som båten intar vintervilan. YR och SMHI för hjälpa mig ta beslutet.

¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>< ((((º>

Inga kommentarer: