Translate

onsdag 30 juli 2008

Hemma i Roslagen igen

Några dagar har gått åt till att packa upp, tvätta och även tvätta bilen efter Ottsjö resan.
Sen vart det till att ta tillfället i akt nu under värmeböljan att fara runt och prova kostym till ett bröllop.
Och som det heter, den som vill va fin, får lida pin, och i mitt fall två gånger.
Först vid inköpet och sen vid själva bärandet. Är ju inte riktigt min klädstil direkt.
Känner mig som Kozze (en katt) när han blir tvungen till att bära sele ibland, ungefär sån hållning får jag i kostym....hahah
Men kul skall det bli med bröllop.

Gjorde en heldag på havet igår endast i badets tecken, och det plaskades rejält.
Idag tog vi en day-off från havet fram till eftermiddagen, då värmen givit sig lite.
Då for jag och killarna ut för dels ett dopp naturligtvis och sen för lite Abborrmete.


Några enstaka borrar vart det, och en av dom fick följa med hem, för att vid ett senare tillfälle troligen bli rökt.
Håller som bäst på att försöka få snitts på detta med jiggning, så jag testade lite grann.
Hade nått påslag, men fick även idag se mig besegrad av firrarna.
Killarna däremot fick några, varav Pontus fick den största.



Imorgon bär det av med fartyg ut på Ålandshav för att tillbringa en heldag på Åland, med smörgåsbord på hemvägen.
Skall bli kul att komma iväg allihop, båda våra små familjer tillsammans.

Simma Lugnt och Säkert & Skitfiske

Inga kommentarer: