Translate

torsdag 3 juli 2008

Grisslan 520S

Sjösatte ju min nya båt i början av Maj, och nu har jag använt den under ett tag.
Jag är fortfarande nöjd med båten och hur den upplevs i sjön.
Nu har jag också fått chansen att testa den i lite av den krabba sjön som vi kan få här ute, och även då känns den stabil och säker i gången.
Dock så har jag hittat några små saker som jag inte är nöjd med, och som jag pratat med Kjell på Grisslan om.
Bland annat så är luckan i förtoften popnitat i gångjärnen.
Insteget i båten sker just på den luckan, vilket gör att den sviktar lite.
Det har sen gjort att nitskallarna går sönder gångjärnen lossnar.
Nya grejer är skickade och jag har själv sagt att jag åtgärdar problemet.

Bemötandet från både Christer på Huges i Roslagen, men också Kjell på Grisslanbåtar har varit väldigt bra.

Inga kommentarer: