Translate

måndag 7 juli 2008

Inregnad i huset med drömmar

Dagar som denna, när terminmetern står på knappa plus 10 och det är så grått så hela världen känns färglös, regnet smattrar på uteplatstaket.
Det är helt enkelt Öringväder... :-)
Och hade jag nu varit norröver så hade vadarna åkt på och flugspöt hade plockats ihop.
Men nu är jag inte det, utan sitter här och knappar på burken med Ernst Kirchsteiger flugfiskandes öring i bakgrunden på TV.
Ett tecken kanske......nja, finns andra tecken som jag hellre tyder.
Hur som helst så sitter jag här och funderar på hur jag skall kunna få hålla flugan i vattnet så länge som möjligt under året.
Kanske fara upp en vända senare, om nu fisket tillåts igen någon gång under oktober-november.
Har aldrig testa detta, så varför inte...hmmmm måste kollas upp!

Sen sitter jag och jagar info på nätet om Nea, källflödet till Nidälven.
DIT VILL JAG ÅKA!!!!
Har tittat länge på det nu, och så naturligtvis, dyker det upp en artikel om denna plats i
Allt om Flugfiske av William.

Imorgon blir det surrogat-fiske med flugspöt. Dags för regnbågen igen alltså.

Ha det gott vänner, och OM ni sitter inne med info om Nea, eller bara delar min dröm.......
hör av er, så blir vi fler i bilen ;-)

-=Skitfiske på er=-

1 kommentar:

Lunkan sa...

Tjing Patrik

Efter min och sonens tur till Ljungdalen åkte vi via Norge hem. Funäs vidare mot Röros, Norrut vid Brekken och fram till Stugudal, helt sjukt vackert. Från Stugsjön så rinner Tya som lite längre ned rinner ihop med Nea. Mycket vacker å, tyvärr så är den ganska reglerad vilket kanske är förutsättningen för så storvuxen öring som bevisligen finns där.
Väl värd att utforska mer :-)

Skittfiske
Lunkan