Translate

lördag 22 november 2008

Så kom den då.....

....SNÖN!!!
Roslagen bokstavligt talat täcktes av snö, med början igår kväll och med fortsättning idag.
Och i samma stund som den första snöflingan faller, så tar tidningarna i med det fetaste typsnittet, SNÖKAOS!!
Varför är vi här nere i dom södra delarna av landet alltid så förvånade när vi lättar på rullgardinen en morgon i slutet av November, och vi ser snö.
Det är som att vår häpna min inte släpper förrän vi fått i oss första kaffekoppen och vi läser morgontidningens feta typsnitt.
Nåväl, när det kommer som det gjort denna helg, så är det också vackert.

Gårdagen, fredag kväll, och återigen "fest" på jobbet, och återigen för att ytterligare två arbetskamrater skall lämna oss. Jag kan inte hjälpa det, men ordet fest känns så fel.
Det här är ju människor som jag bryr mig om, och trivs med, och att jag skulle festa för att dom skall lämna oss känns i mitt tycke fel.
Jag var där, och jag gläds med dom och åt deras nya stigar i livet, också glad för att dom allihopa, som slutat, verkar ha hittat rätt.
Då blir deras lycka även min lycka.

Idag Lördag var det öppet hus på ett av Gymnasiumen här i Kommunen, RodenGymnasiet
Min äldsta son står inför valet, att välja linje/program nu efter grundskolans slut.
Ingen lätt sak. Jag kan inget annat göra än stötta honom i hans val, och naturligtvis hjälpa honom med saker han undrar över. Valet bör falla på något som känns rätt och trivsamt, och naturligtvis inspirerande
Vet man vad man vill göra, så är valet som ungdomarna gör idag lätt, man kan nästan skräddarsy en utbildning som skall passa. Men är man som min son, inte helt klar över valet, så göra mångfalden att man blir nästan helt snurrig.
Jag är säker på att han till slut kommer att göra ett rätt val utifrån hans egna vilja.

Nu är lördagen kommen till eftermiddag, och en stunds vila efter snöskottning och promenad är på sin plast, sen vankas matlagning.
Men först en kopp glögg i soffan.

Nästa helg lutar det åt att det blir en fiskerapport igen.
Återigen fiske efter silver i kustbandet.

-=Kör försiktigt och tänk efter innan ni ger er ut i trafiken=-

Inga kommentarer: