Translate

torsdag 26 februari 2009

Färgglada firrar & Gäddfröknar

Den första Thailandsrapporten kom från Matte, som gör några veckors skön semester där.
Sammanfattningsvis kan man väl säga att det verkar vara en ganska skön resa. Skrivs om bad, sol och några frostiga öl.
Idag kom några otäcka bilder på vad det såg ut som, var Kungskobra eller nått sånt.
Slingriga saker med elaka ögon och utan ben helt enkelt.

Fisket verkar gå bra, den ena efter den andra färggranna firren tas över relingen. Namnen kanske inte är så viktiga, kanske får han döpa dom till Tant Brun och Farbror Blå och andra fantasifulla namn.

Den här sköningen fångades på bild och sägs vara både giftig och snabb i käften.
Vet inte om det också gäller fisken??

Misstänker att den gode Matte kommer att förse mig med ytterligare bilder och reserapporter.

Min andra parhäst i Team Rospiggen har i skydd av vintermörkret smygit ut på isarna kring Norrtälje och dragit igång Gäddsäsongen tidigt.
En vacker madam på hela 7,5kg fick syna isen från ovansidan.
Under dagen drogs också en abborre på strax över kilot på angelfisket.

Själv så har det varit ganska lugnt på fiskefronten. Mycket energi har gått åt till jobbsituationen och dom omstruktureringar som företaget går igenom.
Jag har till slut för min egen del fått ett positivt besked nu i dagarna, att jag får behålla mitt jobb. Många turer och oroliga timmar har gått åt till detta, men nu så kan jag glädjas i min egen lilla bubbla öber beskedet.
Det jobbiga är att många av mina arbetskamrater kommer inte att få samma glada besked som jag själv.
Vilket i sin tur ger lite smolk i glädjebägaren. Det är människor som jag både bryr mig om och som jag trivs med.
Nu handlar det om att kunna finnas till hands om man behövs eller kan vara ett stöd på något sätt.

Till sist lite smakprov på vad hungriga gäddfröknar kan ställa till med.





-=Skitfiske=-

Inga kommentarer: