Translate

lördag 28 februari 2009

Ett slag för min andra Blogg

Rapport inkom idag från Fluganberg och Granaten som prövade isfiske i Regnbågssjöarna vid Fyrväpplingens Sportfiske, och stod han inte där igen och log, Herr Berg, med en Regnbåge i famnen.
Nu är namnet han fått riktigt bra, men frågan är om inte Minken hade passat bättre.
För mig vart det en dag på hemmaplan och jobba undan lite.
Hämtade hem ytterligare två nya akvarium till samlingen, och apropå akvarium så slår jag ett slag för min andra blogg Enjoy Aquarium

**If you can't catch and eat them, tank them**

Akvarie intresset har funnits med länge i mitt liv, och mitt första riktiga akvarium bar jag hem från en grovsopshög någon gång i slutet av -70 talet.
Jag liksom många andra har vandrat vägen från Svärdbärare och andra sällskapsfiskar till ciklider. Dock aldrig haft något Saltvattenskar.
Fast det är klart, ett kustakvarium hade jag än gång, med simpor, plattfisk och annat skoj som jag fångade i skärgården utanför dörren.
Min idé nu ett tag har varit att pröva på att bygga ett strömakvarium igen.
Hade ett i slutet av -80 talet, med öring som jag fångade i Vålån i Jämtland.
Vi får se vad det slutar.

-=Skitfiske=-

Inga kommentarer: