Translate

söndag 22 februari 2009

Uschligt väder

Ett vågrätt snöfall träffar Roslagen just nu, och trafikrapporterna duggade tätt när jag själv var ute och for på vägarna.
Barnen skulle hämtas hem igen efter en vecka hos sin mor.
Tanken fanns på fiske tidigare idag, men redan i fredags så grusades, eller skall man säga isades dom planerna.
Fluganberg skulle tillbringa sin lediga fredag med spöt i handen ute vid kusten, men väl framme så hade vik efter vik fyllts med drivis, så det vart att fara hem igen till soffan.
Sms kom och så vart även mina planer ändrade.
Det vart istället att sitta inne och utmana Anneli på Pilkki.


Ett kul litet dataspel där man rusar runt på finska vinterisar och borrar hål efter hål i jakten på vinstfisken.
Ni kan få tag på spelet här, Pro Pilkki.

Men det går ju inte att springa omkring på sjöar i finland, när det är flugfiske min kropp längtar efter. Därför fick det även bli en stund med FlySim där det nu ikväll landats några fina bäckrödingar.

Och vet ni, jag får spelkänsla. Barnen ropas till datorn när pappa sitter med sin första krokade röding, och med några konstiga miner så återvänder dom till sporten på tv och lämnar sin pappa där, ensam och utan håvhjälp.
Tyckte jag inte att tonåringen till och med fnös till lite.
Jag vet!!
Det är något otäckt över det här. En vuxen man, sitter på sin kammare och kämpar med flugbyten och tappade fiskar på datorn.
Kanske dags för en klinik för oss stackare som så här i Februari början av Mars gör nästan vad som helst för att få känna den sköna känslan, motorcyklister säger vind i håret, vi flugfiskare säger kork i handen.

Tack för ordet, nu ser jag en ny fin lugnhölja som måste prövas, vi hörs igen




Inga kommentarer: