Translate

onsdag 11 februari 2009

Längtan #1

Februari månad, den kryper sakta sakta allt närmare, våren!!
Men än är det ändå en bit kvar. Det börjar byggas upp något i kroppen, inte så farligt än, men tids nog så är det full fart på fjärilarna i magen och dom små dragningar i högerarmen, som signalerar att tjälen börjar gå ur kastarmen.
Bläddrar bland bilder jag tagit och en fond av intryck och minnen slå emot mig framför datorn.






Just nu hamnar ofta mina tankar på platser, upplevelser och intryck som kommit till mig under mina dagar och nätter i skärgården eller i fjällvärlden. Ett slags korta stunder av meditation, där man kan återuppleva härliga stunder, men också starta igång planeringsmotorn inför kommande säsong.

Måste passa på att tipsa om Lunkans senaste inlägg.
En orgie i nyhetsflöde inför kommande säsong inom flugfisket.
Ett måste-stopp för oss flugfiskebitna.

Är ni flugbindare så finns Stigs serie om hans flugor, han är upp på inlägg nummer 7 nu.
Ta er en titt och inspireras.

En annan bra inspirationssida i konsten att binda flugor, Flytier's Page eller att jaga fina mönster.

Rospiggen Jerks sida kan ni också läsa om att Daniel tänker skicka ut en medlem i Team Rospiggen (Matte) på jakt efter isfria vatten och nya hungriga fiskar.
Thailand och fiskar som tonfisk, makrill, haj, barracuda, dorados och svart marlin skall alla få bekanta sig med beten från kalla norden, Rospiggen Jerks.
Lycka till Matte, och håll i relingen när hugget kommer.

-=Skitfiske=-

Inga kommentarer: