Translate

måndag 23 februari 2009

Nyhetssvepet Landet runt.

Östersunds Posten skriver den 18 Februari om en nya hemsida på nätet som skall hjälpa oss fiskare att hålla reda på fiskedygn och fisketryck på olika platser inom fjällfisket.
Intressant idé om den sköts och följs upp ordentligt.
Läs här! och sidan hittar ni här www.fjallfiske.nu/jamtland

Vidare hittar jag i Trelleborgs Allehanda en artikel från den 17 Februari om hur viktig funktion träd fyller intill den lilla havsöringsbäcken.
Läs här!
Detta är något att tänka på rent allmänt när skogs och markägare avverkar skog och sly intill små och medelstora vattendrag.
Gallra hellre än skövla.

Till sist en artikel om Gäddorna i Mönsterås som nu skall få nya lekområden, när kommunen bygger en våtmark i ett vattendrag i kustområdet.
Läs här!
Och jag som var och lyssnade på Tema Kvällen som Sportfiskarna anordnade i Norrtälje, och där Henrik C Andersson från Länsstyrelsen pratade om vikten av skyddsområden för lekande kustgädda, gillar naturligtvis det initiativ man tagit i Mönsterås, och hoppas verkligen att Norrtälje Kommun inte tänker vara sämre.
Vi är ju ändå i Roslagens Famn, en riktigt skärgårdskommun!!

Daniel på Rospiggen Jerk har kommit ut med sin nya logga.
Mycket snygg tycker jag. Och det viskas i vassen även om att andra saker är på gång.

Idag anlände också ett kuvert i min brevlåda från Järpen och Stig Torniainen.
Innehållande dom flugor som han skriver om i ett av sina inlägg.
Läs här!
Han kallar inlägget "Just for Fun" och det är precis vad jag tror att det kommer att bli med dessa i tafsänden.
Återigen ett stort Tack Stig, och så fort jag får tillfälle så skall dom prövas på öringen i havet.


-=Skitfiske=-

Inga kommentarer: