Translate

söndag 15 november 2009

Rapporter om allt från Gädda, Kärlek och lite vemod.

Sent söndag kväll. Nu är det bara några timmar natt kvar sen är denna jourvecka över. Låst mellan hemmet och jobbet, och det blev ett antal utryckningar för att avhjälpa allehanda datorstrul. Hoppas få en lugn sista natt.

Fisket denna vecka har fått bli i form av IT-fiske framför datorn eller i papperformat med en tidning framför näsan. Och när sen rapporterna började att komma in om vänner ute vid både hav och å, så känns det där man sitter.
Först i rapportform var Fluganberg som tog flugspöt över axeln och for tillbaka till dom vatten vi fiskade när vi mötte Lunkan och Troutlaw. Tyvärr ingen öring denna gång heller. Men jagad småfisk i viken han fiskade tyder ändå på att dagen för den första landade öringen kommer allt närmare. Nästa rapport från samme man kom helt oväntat från en gäddvik för bara någon dag sen. Flera landade gäddor, dock ingen större. Men som sagt novemberfiske efter gädda är inte fy skam.

Idag kom också Stig in med en liten rapport från Jämtland. En halvmeter harr fick han med sig hem efter fiske på novembervakande harr. Inte utan att man blir en aningens avundsjuk.

Lunkan gjorde idag säsongsavslut i sina hemmavatten. En 7 månader lång säsong är över.

Själv hoppas jag få använda flugspöt några gånger till nu under senhösten, men också under dom första kalla dagarna i januari 2010, men till det återkommer jag senare. Precis som Lunkan sitter jag och smakar lite på säsongen som gått, bläddrar lite bland bilder och upplevelser och jag hoppas kunna återkomma med The Best of 2009 när vi sen kommer in i december. Nu återstår bara några saker för att pricka av denna säsong, det är julöringen som jag hoppas få landa men också våran Strandglögg. Ny tradition vi startade upp förra säsongen.

-=Fiske é bäst live=-

1 kommentar:

Henrik sa...

Patrik! Du har nog inte missat nåt öringfiske åtminstone. Var ute i lördags och sjövattnet var lägre än jag kan minnas att jag har sett det nån höst. Inte bra för öringfisket! Men snart så...