Translate

tisdag 24 november 2009

Återblick # 1

Visst, det kan tyckas tidigt att påbörja någon form av sammanfattning av den gångna säsongens fisken. Det återstår ju närmare en månad av havsöringsfiske innan vi byter -09 mot -10.
Men jag tänker ändå påbörja detta, för vissa fisken är tyvärr över för i år, och bokslutet kan göras.
Tanken är att dela upp detta på några inlägg, med då början idag. Och först ut kommer isfiskesäsongen och gäddfisket. I kommande inlägg så kommer Flugfisket, Jämtlandsresorna, Havsöringsfisket och Skärgårdsresorna att avhandlas.
Isfisket
Vi hade hunnit några månader in på året när jag återigen fick packa min isborr och pimpelspö. Detta hade jag inte gjort på många år, så man kunde se det som en nypremiär. Tillsammans med Mårtensson, Granaten vandrade vi ut på en av alla våra insjöar för lite pimpelfiske. Mycket kul att få damma av dom grejerna. Resultatet blev några abborrar och en liten gädda.

Gäddfisket
I april var suget efter gädda så stort att Fluganberg och jag tog oss till industriland för fiske efter dom gröna.
Team Rospiggen hade ett skralt år tillsammans alla tre. Mycket beroende på mig som var satt att köra var fjärde vecka jour tyvärr. Men den 24;e April gjorde vi ändå premiär fisket i mina vatten. Samma dag kom ett mms från fluganberg som då landade årets största gädda på hela 9,5kg


Maten som serverades när Team Rospiggen gjorde ett fiske i Mattes farvatten gick inte heller den av för hackor, buffén intogs sittandes i mattes båt i en stilla vik en varm kväll. Fluganberg och jag landade 12,5 kg gädda fördelat på två stycken en av resorna.

En annan var när jag i regn och hård blåst fick hela 14 gäddor på några timmars blött fiske. Men det skulle bli värre ändå, den 9/10 blev det båtrekord med hela 28 gäddor som var upp i båten och vände när Granaten, Fluganberg och jag var ute.



Jag tog med mig Classe och Perra en kväll för gäddfiske, vilket slutade både dråpligheter och en fin gädda som Perra tog, vilket också är hans nu gällande personliga rekord.

Många roliga, trevliga stunder har det varit tillsammans med goda vänner och så här i gråtrista november är det skönt att kunna se tillbaka på detta och glädjas, men också att vara ödmjukt tacksam för att jag kunnat få vara med om detta. Fiske ÄR bäst live, och att sen få dela det med goda vänner gör bara upplevelsen bättre.
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸Skitfiske¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: