Translate

söndag 6 december 2009

Gick återigen tomma hem.

Kameran på utlåning, mobilen kvar i bilen. Men vad gör det en sådan här dag.
2;a advent och återigen så regnar det över roslagen efter några dagar med minusgrader.
Klockan var strax före 08:00 när vi, jag, Mårtensson och Fluganberg landade ute vid kusten.
Krängde på mig vadare och jacka för att skydda mig från regnet, men vad gör det när vadarna läcker som ett såll.
Några timmar senar, blöt om foten bröt vi dagens fiske då parkeringen började bli allt för trång.
Det märks att vi är många som jagar silver så här års.
Det mest upphetsande för dagen var den tretåiga måsen som låg och segelflög strax ovanför dyningarna.
Mårtensson tyckte sig känna ett hugg men vi andra fick dra draget i botten för att få lite huggkänsla.
Väder och vind var annars riktigt bra för dom skygga öringarna men vad hjälpte det.
Nu laddas det om inför nästa helg, då vi kör vår nya tradition, strandlöggen.
Och kanske kanske kommer då äntligen årets första landade öring.

Nu väntar dagens familjeevenemang.
Konsert i Norrtälje, The Royal Ghost.
Såg premiären i våras och tyckte den var så pass bra att jag vill se den igen, nu med hela familjen.

(Länk)


·´¯`·.¸En trevlig 2;a advent & Skitfiske på er·.¸ ><((((º>





1 kommentar:

Henke sa...

Jag skickar upp några blanka från södra skärgården, om jag hittar några;-)