Translate

lördag 12 december 2009

Naturvänligt som bara den

Dagen för den årliga strandglöggen var här, och vädret visade en aningen av vinter i roslagen då det slaskat ihop små vita strängar av snö här och var på vägen ut mot kusten.
Väl därute bjöds vi på en sanslöst vacker soluppgång i eldens starkaste färger.
När väl solen sen tog sig över dimmolnen lyste den från nästan klarblå himmel den korta stund den visade sig.

Fisket, -ja jag vet inte om det är något att skriva hem och berätta om!
Vi gick bom även idag, och nu fanns inga förklaringar längre runt brasan där vi satt och smuttade på glöggen och åt av annat gott som dukats upp.
Nä, vi gick över till att prata Harrfiske istället och annat kul.
Vi som samlades runt elden idag var Fluganberg, Granaten, Mårtensson och Mr Troutlaw plus jag själv.



Detta år stod Granaten och Mårtensson för godsakerna.
Fluganberg och Mr Troutlaw i samspråk.
När väl glöggandet var klart vidtog en stunds fiske igen, men inte heller den värmande glöggen kunde göra något åt det faktum att fisken uteblev. Naturvänligt som bara den.
Dock var det ett trevligt sätt att umgås på och jag måste tillstå att vi alla värnar lika mycket om det en sådan här dag, som själva fisken.
Jag menar, på det här viset blir jag ju "tvungen" att ta mig ut igen innan jul.
-Stackars mig!!
Fluganberg in action.


·´¯`·.¸En trevlig Lucia & 3;e Advent på er·.¸ ><((((º>

Inga kommentarer: